reklama

Díky, Broňa alebo O tom, ako Anet k meninám prišla

Akurát sme sa vrátili z obeda. Zívam ako hrošie mláďa, potrebujem sa nejako prebrať. Nasadzujem teda akčný plán na prebudenie - šumivý celaskon a blog.sme.sk, veď sa predsa nemôžem takáto polomŕtva pustiť hneď do práce, to by mohlo mať pre firmu fatálne následky. Očami listujem v najnovších príspevkoch, zbadala som jeden aj od mojej obľúbenej blogerky Katky Tekeľovej s názvom Na budúci rok isto... Jasné, že som si ho hneď chcela prečítať ako ostatne všetky Katkine výtvory. Prečítala som milý perex o dĺžke troch riadkov a potom prišla veta, ktorá ma zmiatla: „Dnes má naša Anetka meniny".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Hneď sa mi vybavila moja dobrá kamarátka Anet. Logika mi vraví, že ak má meniny Katkina Anetka, tak potom aj tá naša. Žeby? To bude nejaká blbosť, vravím si. Alebo nejaký starší príbeh, ktorý Katka až teraz dala von. Ale červíček pochybnosti zahlodal, tak si vravím A čo ak? Hádžem očkom do kalendára. Že vraj Gizela. To nebude ono. Kalendár nezabral, tak poďme na ten najdôveryhodnejší zdroj na tejto planéte, z ktorého sa dozviete aj to, čo sa ešte nikdy nestalo. Google.

Gúglim (neviem, či už je to spisovné slovo, ale raz určite bude) teda ako o život, a Wikipédia mi potvrdzuje, že 17. mája má meniny okrem Gizely aj Andronik, Ditmar, Paskal, Andronika, Paskália a Aneta. Rozmýšľam, ako sa také pekné a „normálne" meno dostalo v tento deň na posledné miesto za tie ostatné skvosty. Prosím všetkých Ditmarov a Androniky, aby sa k tomu vyjadrili... Tak teda potvrdené. Anet má meniny. Hm, zamýšľam sa nad tým, ako som si mohla nevšimnúť, že za osem rokov, čo sa poznáme, som jej nikdy neblahoželala k meninám. A pritom ona mne minimálne dvakrát :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celá vytešená, že som si to konečne všimla, dumem, čím by som ju napríklad potešila. Poznáme sa pomerne dlho a veľmi dobre, zas až taký problém to teda nie je. O pol piatej sa máme stretnúť na káve, takže predtým klušem do kníhkupectva a z preplnených políc vyberám presne podľa Anetinho gusta knihu o bývaní a živote podľa Feng Šuej. S tým u nej nemôžem šliapnuť vedľa. S pekným darčekovým balením sa ponáhľam na zastávku, ako na objednávku prichádza trolejbus, takže do piatich minút budem tam. Čo je fajn, lebo idem štandardne neskoro.

„Meškáš!" víta ma Aneta, ktorá už sedí na terase našej obľúbenej kaviarne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Viem, sorry," usmievam sa kajúcne. Čo jej mám povedať, že som sa zdržala, lebo mi predavač dlho balil darček pre ňu? Ruku s knihou ukrývam za chrbtom, druhú k nej vystieram a usmievam sa. Pozerá na mňa a zjavne nechápe, čo sa deje.

„Všetko najlepšie k meninám ti prajem," vravím.

„Čo?" stále jej nedochádza. „Kto má meniny?"

„No ty!" nemohla som sa nesmiať.

„Ja? A to akože kedy?" pozerá udivene.

„No veď dnes!" Nie je bohovská?

„To fakt?" vyjasňuje sa jej tvár. „A to máš odkiaľ?"

„Wikipedia," vravím hrdo.

„Hej? Tam to je? No paráda! Jéj, mne ešte nikdy nikto neblahoželal k meninám. Díky, Broňa," vraví so širokým úsmevom a ja sa náhle cítim veľmi dôležito.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„To nemyslíš vážne. Chceš mi povedať, že za tridsaťdeväť rokov ti nikdy nikto negratuloval?" Nechápem. Ale zjavne je to tak.

„No, nikdy, veď ti vravím, že som ani nevedela, kedy mám meniny" usmieva sa. „Ale teraz už konečne viem, a to je super. Fakt díky, stará!"

Znova jeden z tých knižných momentov, kedy si človek vraví, že je krajšie obdarovať ako byť obdarovaný. Dala som jej prvý darček k meninám. Ale čo tam po darčeku. Dala som jej meniny :)

Mima Chvojková

Mima Chvojková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S nohami na zemi, ale hlavou beznádejne v oblakoch...už som prestala dúfať, že z toho niekedy vyrastiem :) Zoznam autorových rubrík:  PocityLen tak :)Všimla som si

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu